söndag 10 mars 2013

Söndagshäng vid poolen

Noah hade fött många intryck igår, anar vi, för han var så oerhört trött idag. Han var inte sjuk, vilket jag nästan trodde när han somnade för tredje gången innan kl 3. Han var nog bara helt slut.
Vi skypade med Johanna, Tilde och. Jeanette vid 9- tiden och Johanns var så förvånad över att Noah satt så still där i min famn, annars springer han nämligen ut bild konstant. Han satt omanligt still, och plötsligt skrattade Johanna lite och sa tyst; Fia, han sover!
Ja, det var ju bara att gå och lägga honom. Han hann sova  en gång till före lunch och sedan en gång efter innan han ar sig sälv igen, dva pigg och glad.
Då vi tog vårt pick och pack och grannarna och drog över till Gemina igen för lite söndagskväll vid deras olåsta pool.
Fam M hade bakat bullar, vilket förhöjde den redan goda stämningen ännu lite mer.
Noah började känna sits lite mer hemma och hängde lite med de något sånär jämnåriga Li och Lo ( de heter inte det egentligen men eftersom inte adoptionen är juridiks bindande än skriver jag inte deras hela namn).
De har en barnpool på Gemina, och Noah njöt av att känna fast mark under fötterna OCH kunna plaska tom bättre än i stora bassängen.

God avslutning på det hela blev det genom att Paul, Kalle och Mats vågade vägra laga middag och gick och köpte koreansk mat från en restaurering alldeles bredvid.
Har aldrig ätit koreansk mat tidigare, ver inte ens ommdet finna i Uppsala eller Örebro, men det lär bli fler gånger! Jättegott var det!
Jag, nu var jag visserligen otroligt hungrig, men det VAR verkglien gott,
Tänkte just lägga upp en bild på det, men så kom jag på att vi åt upp det innan vi hann ta fram kameran...

Imorgon ska jag  göra ett mitt försök att gå på aerobics. Här ju gått sådär hittills, så hoppas verkligen det blir av! Vill ju inte komma hem stor som en liten afrikansk elefant. Olle skulle nog gilla det, men det skulle bli så mycket övervikt på planet hem. ;)

1 kommentar:

  1. Gick en promenad i Gamlis. Solsken, tre minusgrader och koltrasten sjöng.
    Inget poolhäng direkt men riktigt härligt.
    Kram Lisa J

    SvaraRadera