tisdag 26 mars 2013

Sjukstuga på Marcus Garvey Rd

M skrev till oss på Skypen idag, att vi gör så mycket här nere nu. Det är sant, även om det inte alltid är stora saker känns det som att det är alltid något som händer.
Roligt, tycker vi.
Och tydligt när vi, som nu, har sjuknat till och både missar roliga saker och inte får så mycket annat gjort hemma helller.
Men det är ju bara att gilla läget.

Noah är förkyld och får tänder, med allt vad det innebär av dregel over hela honom och oss, tandkli och magvärk. Emellanåt är han dock piggare än någonsin!
Jag har fått halsluss och känner mig lagom hängig men har fått pillet så ska nog bli bra.
Paul, som jag nästan skulle likna med en äggsjuk höna fast bara i postiv bemärkelse, ser till att vi har det bra. Han är i alla fall frisk. Så det är han som fått leka, handla och springa iväg och betala vattenräkningen.

Vi hade nämligen inget vatten i köket i morse. När Paul pratade med Emanuel, vår ljuvliga, ständigt leende care taker, visade det sig att vi inte betalat vattenräkningen.
Bara det att vi inte fått någon.
Efter ett samtal med vår, för dagen mycket, mycket ursäktande iron land lady kom det fram att hon missat oss. Så nu har vi fått räkningen och imorgon kommer någon och tar bort den ditsatta najtråden, för så stänger man av vattnet här, och vi har vatten igen.
Det komiska är att innan vi fattade att vi inte "hade vatten" hade jag hinnit ta mig ett bad i badrummet!
Så var det med det avstängda vattnet!

Noah skypade med sin mormor och morfar på eftermiddagen, Jag fascineras av hur han, trots sin litenhet, fattar att de är viktiga på något sätt. Han pekar på dom om och om igen, först den ena och sen den andra och idag fick de även sådana blöta pussar så vi var tvungan att ta bort ipaden från Noah för att den inte skulle bli vattenskadad! ;) Känner han hur mycket vi tycker om dom?

1 kommentar:

  1. Åh så fint att läsa om Noah!
    Det avstängda vattnet gav mig ett gott skratt :-)

    SvaraRadera