fredag 22 mars 2013

Fredagspannkakor

Den här dagen har verkligen känts som en "vanlig dag".
Jag var på yoga på Gemina på morgonen och Paul spelade fotboll på Raha Kids efter lunch.
Under tiden Paul var borta, tog jag och Noah en promenad bort till Prestige och handlade.
Vi tog vagnen eftersom det är lite krångligt med selen och tunga bärkassar. Dessutom skulle vi ha en badbalja. Med tack vare vagnen kom vi hem med både mjölken, kexen och badbaljan! Den är bra till mycket, den där vagnen!
Paul var iväg till Uchumi och betalade elen och när han kom hem kilade jag upp till frukthandlaren  i vår gatukorning, för att köpa lite citroner och äppelmango.
Vi hade planerat att göra pannkakor idag, så passade på att skypa med mamma och pappa för att checka receptet. När man gör pannkakor kan man lika gärna göra många, så vi frågade grannarna Th om de inte ville äta med oss. Paul fixade det engelska pålägget; smarrig korvmix och en väldigt god fetaoströra, medsan jag fixade det mer svenska påläggen sylt och grädde och citron och socker. Funkade alldeles utmärkt ihop! Tycker vi äter pannkakor alldeles för sällan.
Lite snopet insåg vi adock att Noah inte alls älskar pannkakor lika mycket som vi.
Han som äter allt annat. Och då menar vi verklgien allt!

Imorgon är vi bjdna på fest med tema "katt". Vi har ännu inte bestämt om vi ska gå som katter, som katamaran med jolle eller en katastrof. Vi får se imorgon.

Fick mail av en famlij som är på väg ner på torsdag. Även om vi bara har varit här i en och en halv månad tycker vi att mycket har hunnit hända. Ändå känns de där dagarna de nu har framför sig så otroligt nära och tydliga att jag nästan kan ta på dom. Dagarna innan vi åkte till Kisumu, nervositeten, stunden vi såg Noah för första gången, rädslan att göra fel, glädjen när Noah började se oss på riktigt... Tänk vad de har framför sig!

4 kommentarer:

  1. Nu har jag läst ikapp! Har inte läst på en vecka och är nu helt uppfylld av allt ni är med om! Åh jag saknar er och längtar så tills vi får komma och vara en del av ert nya liv!
    Vi, eller jag tror jag talar för båda, vill se allt. Visa oss höjdpunkterna i er vardag, fotbollsträning och skolan vi ska samla pengar till, marknaden där ni handlar, allt :) Så åker vi vidare tillsammans sen och upptäcker. Stor kram till er alla 3!

    SvaraRadera
  2. Ps, Ebou gillar inte heller pannkakor. Hidat längtar efter att få hjälpa er med Noahs hår. Khawar blev alldeles rörd att du hittat en ny sjal till henne, att hon måste ut och shoppa till dig fast jag sa att det absolut inte behövdes :) Alla på skolan saknar dig. Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Bara en förfluten tanke; I större delen av världen är människor mer eller mindre laktosintoleranta, vi i norden tillsammans med Sibirien och norra Amerika är ju undantag. Jag vet förstås inte hur det är i Kenya men en tanke är ju att Noah får ont i magen av pannkakor?

    SvaraRadera
  4. Vi tror det var mer konsistensen, eftersom Noah dricker mjölk, yoghurt och annat med laktos i med glädje och utan att må dåligt efteråt. Allergier överhuvudtaget är ganska ovanligt här, fråga mig inte varför. Men en sund tank som jag ska tänka på om det är annat han inte vill ha.
    Malin. säg till Khawar att hon INTE ska ut och shoppa! Jag såg den och tänkte på henne, det var allt! Men ge alla på skolan en kram! :)

    SvaraRadera