onsdag 6 mars 2013

Efterlängtat smatter mot rutan

I natt, eller om det var tidigt i morse, vaknade vi av det där ljuvliga ljudet av smattrande regn.
Vi har haft så varmt de senaste dagarna, att jag har börjat längta efter det. Luften behövs liksom friskas upp. Värme är ljuvligt, men till slut blir det som mättat av värme i luften. Poolen svalkar visserligen men luften behövde få lite nytt syre!
När vi kom upp vid 7-tiden var regnet över men marken var fortfarande blöt och på framsidans bilparkering kunde vi räkna till ett tiotal vattenpölar som mer eller mindre bad en 1,5-åring att testa dem! Stövlarna, som Noah hittils bara provat inomhus och lite nyfiket verkat undra vad dessa skulle vara bra för, fick äntligen sättas på och premiäranvändas.
Av Noah, alltså.
Lyckligt som det lilla barn han är, satte sig Noah tillrätta i den störta, den som desstuom blandats med tvättvattnet från en av bilarna på gården. 
Vi gillar smuts, säger ju Vias tvätmedelsreklam så jag anammade det med idag. Efter en omgång med byten, kom jag på att ju Joahanna skickade med ett par galonisar. Alldelse för stora, men så otroligt praktiska! Det är detta man har systrat till! :)
Splash!

Dagen blev aningen disigar än vanligt, men det gav en skön svensk sommarkänsla hela dagen och eftermiddagens poolhäng med grannarna blev ett av de mest behagliga hititlls. Som pricken över i:t fick vi vara med om den stora händelsen när grannens fyraåring plöstligt insåg att han kunde simma!
Det var coolt!

Ännu har vi inte fått något valresultat och det är fortfarande lugnt i Nairobi. Paul vågadesig t o m  iväg till den närmsta affären för att ta ut lite pengar och handla lite bröd och hemmkommen igen, sa att det var tomt på både mat och folk.
Jag ska våga mig iväg till Gemina imorgon, det boendet som bara ligger knappt 200 me härifrån. Aerobics, minsann!
Ullis påstår ju att kondition är en friskvara.
Det kommer därmed betyda att det blir ett bryskt uppvaknande för min kropp efter snart en månad med inget mer än promenerande...

Dagens Skype blev med Näckrsosgatan och Faster Bus-Gunilla, inte världens bästa bild men lite är alltid bättre än inget, som vi brukar säga här nere! :)

Så äntligen tror jag att jag löst problemet med att så många inte kunnat kommentera inläggen, Hoppas det är fritt fram nu! Hör av er annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar