torsdag 7 mars 2013

Lugna gatan på Marcus Garvey Rd

Rösterna räknas fortfarande... Fort går det inte och tekniska fel och problem med internet har ju inte gjort saken bättre. Nu tyckte dessutom mannen som skulle bli vice president om Odinga vann, att han inte tyckte allt gått rätt till i räknandet av röster. Han tycker de ska räknas om. Kul idé...! Not!
Men inga oroligheter ändå vad vi märkt. Det är ju skönt.
Vi tar ju ändå det säkra före det osäkra och håller oss fortfarande mest hemma och trängs i poolen. Allvarligt så tror jag antalet barn här har fördubblats sedan vale! I alla fall i poolen. Och idag såg det ut som om det var "Pappadagen" idag, för jag och Linda var de enda damerna runt poolen, resterande 4-5 vuxna var fäder!

Det blev inget aerobics, den var visst inställd idag. Ska testa på yoga imorgon istället. Ska tydligen vara vanlig yoga men med vår värme undrar jag ändå om det inte blir lite bikram-känsla över det hela. Jag lär bli varse.

Efter att kroppen chockats lite på förmiddagen är planen att fötterna ska få sitt efter lunch. Jag hade ingen aning om att hälarna kunde bli så torra och spruckna efter bara ett par veckor i sandaler här. Är er afrikanska solen och dammet så annorlunda mot den hemma? Ja, tydligen. När hälarna ger ett rispande ljud när man drar de mot sofftyget, då är det dags att göra något. Så imorgon kväll hoppas jag att jag har fötter som är mjukare än en barnrumpa! ;)
Paul planerar att gå till barberaren vi har runt hörnet. Ska bli spännande att höra hur det var. Och underbar litemom han kommer hem kortklippt eller med adroflätor. Hans hår börjar locka sig lite över öronen så med lite extensions kan han bli som en ny man! Fast jag tror jag hellre ville ha mån gamla... ;)

Vi hade frukost-tv imorse! Direktsändning med U, V och E! Ja, alltså vi skypade med Näckrosgatan när de käkade frukost och trots aningen brurrig bild, var det betydligt roligare än att titta på gästerna i TV4s morgonsoffa. En mysig start på dagen. 

På tal om mat, så lagade Paul en klockren kenyansk chili idag. Medan jag skypade med både Bettorp, faster och Norby efter badet, slängde han ihop en härlig gryta. Det är lyxigt, för det är ofta Paul som lagar maten här. Egentligen är det han som även hemma i Gamlis är den som lagar godast mat av oss, men eftersom det är jag som kommer hem först och inte har humör nog att vänta så blir det mest jag...
Här finns ju inte vardagsstressen lika ingående, så vi pratar och planerar och lagar mat på ett helt annat sätt. Inte så att vi lagar särkilt avancerat, med det är roligt att ha tid.
Ni vet, som när man är på semester. ;)
Anar att det vankas Sheperds pie imorgon, efter vad Paul handlade idag.
Det längtar jag till.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar