fredag 29 mars 2013

Glad Påsk!

Det är långfredag idag.
Tänk, redan påsk....
Tyckte det var nyss det var slutet av januari och vi bokade resan hit. På något sätt kom påsken lite oväntat. Ja, nästan lite hastigt! ;). Eller, nja, vi visste ju om att den skulle komma men trodde det var längre kvar.
Det har nog mycket med att vi inte har något att hänga upp dagarna på. När vi jobbar, och då särskilt jag som har alla dessa lov under terminerna, har jag ju stenkoll på vilken vecka det är. Då räknar jag veckor tills vi ska till Vemdalen för att åka skidor eller dagarna som är kvar innan jag ska till Örebro ör att hänga med syskonbarnen.
Även om vi visst gör en hel del, är det ändå inte på samma sätt.
Ja, när jag inte varit sjuk, alltså.

Halsfluss är träligt att ha, vare sig man är i Kenya eller hemma i Svedala. Det trista med att ha det just här är nog mest att vi just blivit så sugna på att börja göra lite större saker som safari och att åka till kusten. Det blir ju platt fall då, liksom, när jag mest sover.
Men nu börjar jag äntligen komma ur den där halsflussdazen. Idag fick jag ny antibiotika som kickade in direkt. Det var lite skönt att Paul kunde dra iväg och spela fotboll med Kidsen och få lite egentid (eller vad man nu kallar det md 30-talet street boys på planen... ;) efter veckan då han fått ta största ansvaret för Noah. Men han kom glad hem, så något gott gjorde det!

På lördag eller söndag kommer besked om hur det gått med Odingas ifrågasättande om Kenyattas vinst. Röster har räknats om så nu får vi se... Oavsett vad, hoppas vi att det blir lika lugnt som efter valet. Om Kenyatta nu visar sig fått färre än 50% kan ju hans anhängare bli lite sura såklart.
Men vi hoppas allt håller sig lugnt.
Lite av egostiska skäl.
Dels längtar vi efter besök-
Dels vill vi göra en dagssafari i National Park nästa vecka. Vi håller tummarna att Salash, den lokale guiden vill ta med oss på en tur då. Men det går ju inte om det inte är lugnt...

Igår träffade vi helt nyanlända fam F, som till vår glädje kommer bo en våning ovanför oss. Nu är vi tre svenska adoptivfamiljer här på Redd Apartments! Jättekul!

Och så fick vi post igen!!
Jag blev så glad att jag började gråta. Moget..? ;)
Dels var det små presenter till Noah från T, O och F. Foton på Noah och oss och jättefina brev och teckningar, en som Noah blev så gad av att han bet i. Favoriten denna gång blev nog ändå de två små bilarna. De lekte han med i 30 miuter och den ena fann vi i hans säng i morse, så han hade sovit med den...
Dels var det badlöjor och mycket uppskattat svenskt godis från syster yster. Du vet vad vi vill ha J!
Och dels var brev från min äldsta vän! (Inte i ålder utan i tid vi känd varann ;)
Att läsa brev från dig, P var som att hamna tillbaka i tonåren. Det enda som fattades var att frågorna inte var understukna med neonpenna! Jättekul med svenska tidingar och toppen med småböcker till Noah!

Imorgon blir det lite påskfirande även för oss. På Gemina blir det påskgrillning vid poolen, påskknytis och äggletande för barnen! Ska bli jättetrevligt och jag är lättat över att hela famljen är så glad och pigg att ingen behöver säga nej till roliga saker längre...!

 Glad Påsk !
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar