fredag 8 mars 2013

Äntligen fredag! För det är det väl idag...?

Dagarna går lite i varandra just nu: Vi kollar hur det gått i valet (Kenyatta har inte längre 50% av rösterna), vi går en liten tur till affären eftersom det är så lugnt, vi leker i lägenheten när det är som varmast ute och vi badar i poolen på eftermiddagarna när värmen blivit mer behaglig.

Men idag, fredagen till ära, fanns faktiskt lite annat på agendan.

I och för sig fick morgonens yoga flyttas fram till nästa vecka för min del. Min mage har visat prov på något i stil med halsbränna, sådär så jag vaknat på natten och den bara bränner. Har blivit lite matt av det. Efter en tur till den närliggande Apoteket blev den dock som ny igen.
Fråga mig inte vad det var i pillret, men med sin rosa och blå färg liksom skrek det "-Jag finns inte att köpa i Sverige, men jag är kanon!"
Och visst funkade den!

Efter lunch stannade Noah hemma med Paul och lekte medan jag fick sällskap av två andra adoptivmammor; L och C till vårt lokala lilla skönhetsinstitut upp på gatan. De har ett lite enkelt spa där man kan få allt från massage och klippning till pedikyr och vaxade ben. För 1000 kenyanska shilling, dvs ca 75 skr fick vi en två timmarna fotbehandling!
Mycket prisvärt, mycket välbehövt och otroligt skönt.
Och väldigt, väldigt trevligt!
Är rädd att vi tre underhöll resten av stället med vårt svenska tjatter som ingen anan förstod...
Alla kenyanska kvinnor har så välvårdade och vackert målade tånaglar, så vi ville inte vara sämre.
Jag satsade på rött, L på isblått och C klarblått.
Har nog aldrig haft så pass röda tånaglar förr!


Imorgon är det lördag och Melodifestivalsfinal. Tillsammans med grannarna Th, ska vi kan se det på datorn, för lite måste man ju hänga med även om man är långt från Sverige.
Måste bara kolla upp vilka vi har i finalen först...






3 kommentarer:

  1. Hej Fia,
    Vilket äventyr ni får vara med om och va skönt att allt gått bra med Noah. Duktig du är att skriva, jättekul att få höra hur ni har det.
    Stort lycka till i fortsättningen till er alla!
    Kram från Hanna (Johannas kompis i Bettorp)

    SvaraRadera
  2. Fint! Medan du springer omkring barfota och känner dig fin i nymålade naglar, knatar jag stundtals omkring och känner mig fin i dina bruna stövlar. Idag ska dom på Mellofest! Kram Malin

    SvaraRadera