måndag 11 november 2013

Theo 3 år!

Imorse var jag och mamma ute på gården och lekte efter frukost,.
Ja, alltså jag leker med både bilen, cykeln och bollen men mamma är riktigt trögstartad på morgnarna...
Då såg jag ballonger i Theos fönster!
Jag pekade ivrigt, för att mamma skulle se och då log hon och sa "Vi ska ju fira Theos födelsedag idag, kommer du inte ihåg det?"
Då mindes jag att vi ju tränat att sjunga Happy Birtday- sången igår.
Flera gånger.
Tjatigt, men det är en kul sång!

Theo kom ner efter en stund.
Jag funderade på om han skulle verka äldre nu när han blivit 3 år, men han var precis lika rolig att leka med som igår när han var 2 år.
Idag kom han t o m ner med en ballong till oss var som vi knöt fast i cyklarna och drog efter oss.
Jättekul!
Tills Theos sprack och min pös ut.
Då fikade  vi istället.
Det tycker jag om.
Jag åt upp Theos banan också för han åt för långsamt.

Efter lunch var det dags för Theos kalas. Det var på Amani ya juu, det där stället som har en sån mysig lekplats, med en massa gröna roliga buskar runt och där mamma och hennes mammakompisar burkar gilla att fika.
Här var det nu fullt av ballonger, alla våra bästa kompisar och en massa paket till Theo. Jag ville också öppna och blev lite sur när mamma och pappa påstod att Theo skulle öppna alla!
Annars säger de alltid att vi ska dela, minsann...  Eller byta. Men inte idag!
Fast annars var det superkul!
Vi åt jättegod tårta, lekte i klätterställningen och åkte ikapp i ruchkanan.
Vi sprang omkring med ballonger, drack juice och åt kakor.
Och slutligen fick vi en goodie bag var, med coola, glittriga glasögon, ett häftigt sugrör,  torkade äppelbitar, kex, en alldeles egen ballong och, det bästa, en banan!

Förstår mig inte alltid på mina föräldrar, även om jag gillar dom starkt.
För trots att det fanns en sådan rolig klätterställning stod alla mammor och pappor mest och pratade med varann. Massor! Men tydligen är det bara ett annat sätt att ha roligt.
För vid middagen pratade de om vilket mysigt kalas det var.
Dom är allt lite knasiga, min mamma och pappa.
Men Theo, min bästa kompis, han är cool!

Theo och jag och några av de andra kilarna runt Runda Bordet.

Jag!

Liam leker i klätterställningen
 
Min bästa kompis och jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar