söndag 7 april 2013

Skön helg

Söndag kväll, vi sitter i soffan och tittar på film och inser att vi haft en ganska så skön slapparhelg!

Vi hade trevligt lunchbesök av fam F som efter mycket om och men äntligen fått flytta in i sin lägenhet snett över oss. De har också äntligen fått träffa sn lille kille och vi är så nyfikna på att få lära länna honom när det är dags.

Efteråt tog vi en tur till Prestige, ett av de mindre shoppingcenter som ligger i närheten. Vi har letat efter en bobbycar ett tag, ni vet en sådan där liten bil som man sitter på.
Sit-om-car kallar Paul den på engelska. Det tycker jag är roligt, för tydligare än så blir det knappast! Och det förklarar varför flera affäresbiträden titta konstigt på mig när jag frågar efter en bobbycar och visat mig en spjälsäng ( baby cot)...
Vi hittade ingen där, men handlade lite annat istället.
Paul stod för lördagsmaten medan Noah och jag skypade med både Bettorp och Rynningr.

Idag blev det promenad till The Junction, det större shoppingscentrer en bit bort. Normalt tar det ca 30-40 minuters i rask takt, men idag hade vi först Noah på ryggen och sedan Noah traskades bredvid oss... Så det tog lite längre. Närmare 1 och en halv timme!
Vi var tvungna att gå till Planet Yoghurt och ta en frozen yoghurt för att stärka oss.

Till Noahs glädje var poolen öppen när vi kom hem  så vi passade på att ta ett dopp.
Noah hade saknat det, det märktes! Han hisnade av skratt när han kom i och ögonen glittrade. Han är vår lille kenyanska fisk, Noah! :)

Innan middagen hann jag poppa över till syre Demiana på Raha Kids och prata lite om finansiering av fotbollsmål till pojkarna där. Hon är en skön dam, den nunnan! Jag gillar att sitta och prata med henne på en av bänkarna under taket vid hennes kontor. De fyra hundarna, som också är från gatan på ett eller anat sätt, springer omkring oss och tävlar om uppmärksamheten. Den enda hannen, har helt tagit henne under sina vingar och vakar hennes minsta steg. Ibland kommer något barn och ställer sig intill henne. Hon kan alla barnen vid namn och personlighet och det är med sådan ljuvlig värme hon pratar om dom. Här är en eldsjäl på rätt ställe!

Imorgon ska vi till Kibera och til skolan där.
Det ska bli så spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar