lördag 20 april 2013

Lite safarifoton så här på lördagen

Idag hade vi tänkt att vi skulle softa, med tanke på att vi hade en ganska intensiv dag igår. Men tänk att det så sällan blir som man tänkt sig...
Paul drog iväg och spelade squash med två andra adoptivpappor, H och M, på Impala Club halvvägs till The Junction. Efteråt passade han på att betala interneträkningen på Junction, så eftesrsom han gick hem, var han hemma först ett bra tag efter lunch.
Jag och Noah följde med ett annat gäng hem till Fred. Det är en man som gör masker, möbler och figurer i trä. Han har en liten verkstad bakom sitt hus och sen använder han sitt vardagsrum som butik/visningsrum. I verkstaden jobbade fyra, fem killar med själva hantverket. Själv designade han, målade han och gjorde finissh. Det fanns mycket fint! Han jobbar på Masai marknaderna på yaya och på Junction varje vecka, men om man åker hem till honom får man se både mer, i lugn och ro och slipper prutandet.
På vägen hem insåg jag att Paul och jag glömt bestämma hur vi skulle göra med nyckeln, Paul var iväg, jag hade telefonen, lägenhetern var låst och Paul hade nyckeln...
Jaja, jag hängde på fam Th och fam R och provade en närliggande restaurang.
Lite hungrig var jag.
Lite hungrig och glad att inte sitta still var Noah.
Lite snabbare hade jag hoppats få beställa.
Mycket snabbare hade jag hoppats få maten.
När den äntrligen kom efter 1,5 h var vi alla på bristningsgränsen.
Hade det sen inte varit för att kycklige visade sig vara en av de godaste vi ätit, och att tillbehören smälte i munnen hade vi aldrig gått itllbaka.
Men nu kanske.
Fast inte så hungriga.
Och inte med barn med spring i benen samtidigt.
Så när vi äntligen kom hem, var det en ganska trött familj som alla somande på soffan!

Nu ikväll har vi  skypat med Bettorp och kollat lite på bilderna från safarin.
Återigen har vi insett att vår familj kommer utökas med en kamera med bra objekiv.
Men några bilder blev det ändå! :)

Vårtsvin. Coola ena!
 
 Impalas
 
 Paul
 
 Kändes lite skumt att gå med en parkvakt med k-pist,
men hellre det än utan om det kommer ett argt lejon, tänkte vi!
 
 Strutsar
 
 Zebrarandiga vänner
 
 Lite som att vara på semester...
 
 Blöjbyte på savannen
 
 Tänkvärt
 
 Fågeln vi glömt namnet på men som ser ut som om den s
kulle var med i en tecknad film med sina klara färger!
 
 Vid fikastället hade en noshärning varit före oss.
Relatvis stora fötter hade den!
 Jag och vår guide Salaash.
 
 Stricksons på safari!
 Första giraffen vi mötte.
 
 The Donkey
 
 Salaash hade fått hjälpa en annan bil på vägen innan han
hämtade oss. Vajern fick sitta kvar.
 

Allt nödvändiga instument fanns.
Hastighetsmätare och bensinmätare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar