söndag 14 april 2013

Pimm's, rabarber och annat gott.

Drinken är ju betydligt snyggare
  än flaskan, men fotografen kom
för sent...
Det är roligt att bjuda på Pimm's!
Folk blir liksom glada bara av att se den somriga drinken!
Om det sen var Pimm'sen eller om det helt enkelt var gästerna som gjorde det (vilket är mer troligt i det här fallet) men himla trevlig lördagskväll fick vi i alla fall.
Vi var fyra familjer; vi, fam R med sina två kilar  F och L, nygrannanrna fam F med sin T och så gammelgrannarna fam Th med O och J. Totalt ljuvligt kaos som slutade i ett skönt lugn skulle man nog kunna sammanfatta kvällen! 
Pauls Cottages Pie gick hem även hos de små! Fast det brukar den göra. Mycket kärlek var det i den...
Mitt nybakade bröd var ju liksom självsålt, allt nybakat är gott, och rabarberpaj till efterrätt är inte heller så svårflörtat. Men sammantaget kände vi oss nöjda.


"Vi låter barnen äta före, det blir ju lugnast så!".
Eller hur...? ;)
 
Noah och kompisen J leker den mycket tysta och lugna leken 
"Jag-drar-stolen-om-du-sitter-och-sen-byter-vi".
Vi blev lite lättade när vi kom på att lägenheten under just nu är ledig...!

Aningen trötta, vi var ju ändå uppe ända till 11 ;) kom vi oss iväg till Gemina vid 9 imorse. Paul och Noah lekte på gården medan jag var på yoga. Sedan kom jag iväg mig på en liten lyxlunch, helt utan man och barn fann jag mig lugnt småpratandes med två av Lindorna på en restaurang utan att bli avbruten en enda gång. Nästan liet overkligt, men väldigt, väldiugt avslappnande och lyxigt!
Tanken var att jag skulle fortsatt eftermiddagaen med L och L med att få föttterna fixade, men trots att detta låter lite otroligt i vår lugna, lata vardag, hade vi lyckats dubbelboka oss Paul och jag. Och denna gång var det jag som fick ge mig.
Jag menar Raha Kids mot att få pedikyr...? Svårt, men jag fick ge mig. Den här gången.

Medan Paul roade sig md att dela ut tröjor och skor till grsabbarna på Raha, passade jag och Noah på att fika med fam F och bada i poolen med fam Ths killar.
Vi hann även med en skypning med nanny och grandad. Noah fick sitt första England football kit med posten från dom igår så vad passade bättre att bära!


 
Vi har inte pratat så ofta med nanny and grandad, så det var ett kärt samtal, och det var första gången som Noah såg dom "på riktigt". Noah tittade storögt på dom först, men ganska snart mjuknade han och började småprata. När även faster, farbror och kusinerna kom in i bild, tittade han storögt på dom. Tänk vad mycket han har kvar att lära känna! En hel stor familj...!
 
Och jag vet att jag sagt det förr, men jag älskar Skype! Vi pratar numera så ofta med mormor, morfar och Bettorparna att Noah har börjat prata själv med dom. Som om han berättar en massa. Inget vi andra förstår men hans ser helt seriös ut.
Och vi skypade med halvbrorsan och Brorsson på Kanarieöarna idag, Lundaborna häromdagen och tom med 60-årsfestens jubilar i Järna då Ingrid fyllde år!
Det gör världen lite närmare på en bra sätt, liksom.


1 kommentar: