onsdag 6 februari 2013

Dan före dan

Imorgon åker vi. Dagen har varit fylld av praktiska detaljer, som att hänga på Försäkringskassan och reda ut föräldrapennigsproblematiken ( jag älskar inte alltid fk, men de som hjälper oss är alla fall tillmötesgående .), fixa med extern hårddisk och att packa.
Nu är allt med, tror jag. 4 väskor står nu mer eller mindre fullpackade och väntar in morgondagen. Våra kläder blandade med N's, böcker och leksaker, nappar och flaskor, sele och baby watch. Inte riktigt som när vi brukar resa... ;) Men så är den ju lite annorlunda också!

Dessa senare dagar har varit fyllda med "hej då så länge". A tog ner mig på jorden när jag skulle försöka verka världsvan förälder på Coop. Gick ju sådär med världsvanet... Men trevligt sällskap var det.
Har hunnit med lite extra häng med fina vännen U, grannvännen K och fick kvällsbesök av go'vännen Y.  Hemma lagade A lite gott medan P o jag packade. Har pratat med mamma och pappa som nu verkligen fått huj på Skype nu. Skype, we like!

Nu både längtar och fasar jag inför flygresan. 17 timmar innan vi är i Kenya. Blir nog en hel del Backgammon och bokläsning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar