måndag 23 september 2013

Måndagsväntan

Det är nästan löjligt hur gärna man vill ha vissa saker.
Minns att jag längtade mig galen efter en vit Crescent med rött bockstyre när jag var fjorton och hur lycklig jag blev när jag äntligen fick den.
Nu kanske man kan tycka att det inte riktigt är samma sak att vilja ha en cykel jämfört med ett judgment, men tro mig, lite samma känsla är det faktiskt. ;)
Segt rinnigt och lite tjockt känns tiden när man tänker på det, som den där långfilen som fanns förr som blev som gummi när man skakat den!
Vi vill ju så gärna ha den nu.
Så vi vet att det är klart.


Men minst en dag till får vi dock vänta.
Vår advokat ringde nu på  kvällen och berättade att dokumentet visserlgien var klart och fanns på plats, men att domarens påskrift som måste bevittnas av advokaten eller hans assistent saknades. 
Den ska fixas imorgon. 
Eller senast onsdag om det inte går att få till imorgon.
Så nu går vi på det.


Det som hjälper är att ha trevliga saker att göra, det blir liksom lättare att vänta då.
Så vi har gjort trevliga saker idag.
Jag tränade på morgonen.
Paul spelade fotboll på Raha på eftermiddagen.
Marie drog iväg mig och Noah på fika på Cake Plaza efter lunch där vi mötte upp K&F och deras två fina ungar I och E.
Paul och jag var till New Life med Noah för att väga och mäta vår lillkille och insåg att vår lille kille blivit en lång kille! En hel dm har han vuxit sedan vi fick h onom!
Kanske inte så konstigt att byxorna krympt så...!

Terrorattacken mot Westgate är i skrivande stund inte över, och händelsen har påverkat oss.
Känslan att det vore skönt attt få komma hem har smugit sig på.
Samtidigt finns det så mycket vi vill hinna med innan vi åker!
Så många vi vill hinna ungås med.
Så många vi inser att vi kommer sakna.
Vi har skrivit en lista var på saker vi vill göra, som vi nu ska sammanställa och se hur vi ska lägga upp det hela.

Överst på listan står dock redan Judgment.
Så vi börjar med det imorgon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar