lördag 15 juni 2013

Kortspelskväll en trappa upp

Igår kväll var det syndens näste uppe hos fam Fr.
Elller..
Ja, alltså...
Vi spelade kort! :)

En mycket trevlig kväll, som började så snart våra småkillar sussade sött och slutade först när föräldrarna insåg att det var deras stund att sussa sött.

För att vara säkra på att vi skulle orka en hel Rummy match, såg Hasse och Linda till att vi först fikade upp oss (Jonas E's numera bevingade uttryck) med äkta brygkaffe och kanelbullar från Halmstabagaren här i Nairoib (Jodå, det finns en sådan!)
Lyxigt gott!
Sedan blev det ost och vin och Gin Rummy.
Jag som inte är någon korthaj fick ändå till en del snygga drag (enligt mig själv i alla fall) och väldigt roligt var det. Det kan vara så att jag nu kommer sitta och träna så snart Noah sover middag så att jag kan få ta revansh på de andra tre.
För jag förlorade ganska stort, trots att Paul, och inte jag, nästan lyckades slänga tre jokertvåor av misstag... ;)

Men ni vet ju; otur i spel, tur i kärlek.
Så jag kan ta ett nederlag. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar