måndag 20 maj 2013

ABC Studios


Idag blev det en dag full av aktivitet, fast det var tänkt som en softardag!
Efter morgonens aerobics skulle grannen Li och jag gå och fixa fötterna. Dock fick jag ställa in det pga av ett vätskande myggbett . Det svider som den när de masserar fötterna och jag tyckte det kanske  var lite onödigt att lida i två timmar när vi lika gärna kan göra det en annan dag. Tid har vi ju gott om här, både Li och jag! J

Istället blev det en tur till shoppingstället ABC Studios, där fiskretaurangen Seven just öppnat. En ljuvlig lunch blev det tillsammans med fam Th och M och alla barn. De kan sin fisk, Seven! Dessutom var retaurangen fräsch och snyggt inredd, hade små glasskålar med fiskar i lite överallt och de som jobbade var både kunniga och hjälpsamma. Lite väl livat kanske de andra gästerna tyckte det blev när våra 5 små illbattingar fick ny energi efter lunchen så vi satt  inte kvar så vidare länge efter kaffet…
På ABC Studios finns också en mysig liten affär som heter Blue Rhino. De har lite allt möjligt som har md inredning Kenyan Style att göra. Vi hittade både lampskärm, kuddöverdrag och krokar men själva handlandet  får vänta tills nästa gång. Man kan ju faktist bara titta ibland. Fast det är svårt.

Det kunde vi däremot inte i den lilla italienska delikatessbutiken intill. Oj, vad vi dreglade över allt gott där inne. Och vi kom ut med två ostar och OXO-cubes. Det senare kanske inte verkar så exotiskt (buljong?) men det har varit skvatt omöjligt att hitta vegetarisk buljong här. Så när jag såg de små gröna kuberna blev jag alldeles lycklig! Jag har sagt det förr och jag kommer säga det många gånger till; Det är det lilla som gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar